Eilen (18.8.2017) kello 16.02 (huom. aika) minulle soitti Turun Sanomien toimittaja. Hän kertoi olleensa tekemässä juttua lietolaisen kunnanvaltuutetun Hannes Heikkilän saamasta syytteestä. Lietolainen eläkkeellä oleva poliisi oli tehnyt ilmiannon blogista, johon Hannes on koonnut eri lehdissä ja muissa tiedotusvälineissä olleita uutisia. Tiettävästi syytteessä katsottiin tämän toiminnan olleen rasistista tai kiihottamista. Asia oli kuulemma siirretty valtakunnan syyttäjälle ja syytettä on tai oli tarkoitus lähiaikoina käsitellä käräjäoikeudessa.

Minulle soittanut toimittaja tuntui olevan yllättynyt ja pettynyt, kun hänelle oli valjennut, että Hannes Heikkilä on menehtynyt keväällä ja näin ollen ns. loanheittouutisesta on terä tylsynyt. Kaiken lisäksi toimittajan puheesta tuli sellainen olo, että hän suorastaan moitti minua siitä, etten ole lehdelle ilmoittanut Hanneksen kuolemasta. 

Liedon Perussuomalaisten muistokirjoitus Hanneksesta julkaistiin Turun Tienoo lehdessä 27.6.2017. Liitän kirjoituksen tämän julkaisun loppuun.

Miksi olen VIHAINEN. Ei kai sitä tarvitse selitellä enempää. Lukijat varmaankin tietävät mitä saamani puhelun aikana Turun torilla tapahtui. Olen myös hyvin surullinen ja murheissani uhrien ja omaisten puolesta.

  Hannes_muisto.jpg